First days at the university…




Via Festa del Pedrono

Originally uploaded by andreavili.

Tegnap negyed ora kesessel beestem az elso oramra, reggel hajnali 10.45re egy kis kapolna hangulatu terembe. Az egesz oraban annyi volt az angol, hogy a powerpoint dok fele kb angolul volt, azok meg mind idezetek voltak. Jane Austen Emmajanak 3 adatptaciojat vettek sorra, valami regit felig ismeros szinesznovel a foszerepben, egy kevesbe regit Gwyneth Patrow-val, a harmadik meg a Szpinedzserek volt starring Alicia Silverstone, a bemutatott reszletek olasz szinkronnal per se. na sebaj, 2 orat vegigasitoztam, meg szerencse h a tema nem volt total ismeretlen. Az ora vegen a professoressa megnyugtatott, hogy csak a mostani helyettesiteses ora volt olaszul, a kov angolul lesz.
Es igaza lett. Egy francia kozepkoru holgy tarja az orat, aki mellesleg az itteni erasmus koordinatorom. Az ora utan azzal kezdte, hogy a kurzus elso harmadarol jol lemaradtam, es h miert jottem ilyen keson, amikor a kurzusok febr 12en kezdodtek. Annyira nem erdekel, mar az megnyugtato h legalabb angolul fogom hallgatni az orakat, vizsgazok, ilyesmi. A masik meg, hogy a Milano Statale-n (ehhez az egyetemhez tartozik a szakom) mas orak a mult heten kezdodtek, nade nem vitatkoztam, annyira nem is lenyeges a dolog. Kozvetlenul ezutan volt egy Conversation nevezetu nyelvi ora, amit egy brit ficko tart. filmeket kell megnezni, es arrol beszelgetnek, itt sem hallottam tul sok ujat, 2 filmes kurzussal a hatam mogott eleg tulkepzettnek erztem magam. Azert majd beulok par delutanra a mediatekaba megnezni a kotelezo filmeket.
Remekul eltelt a 2. ket ora is, vegre hallottam olaszokat angolul beszelni, meg megismertem par kedves arcot. jameg tok segitokeszek, szerintem ok is orulnek, hogy kaptak maguk koze egy csodabogarat, aki vmi beazonosithatatlan nevu orszagbol jott. Az egyik lany viszont mar jart is Szegeden (ez volt az elso alkalom megerkezesem ota, hogy ugy ereztem, Szeged _tenyleg_ letezik), meg oda akart menni erasmussal, de az erasmus koordinatora felreinformalta, es megijedt, hogy majd magyarul is meg kell tanulnia ha idejon. Valahogy ez a fordulat nem lepett meg..

Hozzászólás